Valmennuksia

Mulla oli eilen karon kouluvalmennus, jossa treenasimme perusratsastusta ja eteenkin istuntaa. Valmennuksesta jäi hyvä filis, vaikkei me ponin kanssa olla oltu nyt ihan parhaimmillamme. Karo on hyvä valmentaja, hän on oli noin vuosi sitten mukanani kun kävimme saksassa ja Hollannissa etsimässä uutta ponia minulle. Päädyimme silloin Miksun ostoon ja se oli varmasti yksi elämäni parhaimmista päätöksistä! Karo on alusta asti nähnyt työskentelyäni ja kehittymistäni Miksun kanssa ja auttanut minua ratsastusuralla eteenpäin. karo valmentaa minua viikottain, ratsuttaa ponia tarpeen tullen ja on minulle ehdoton neuvojen antaja! Karolla on hyvä vaikutus hevosiin ja todella paljon kokemusta tästä lajista.  Hän on eräänlainen esikuva minulle, sillä haluaisin kehittyä yhtä taitavaksi ratsastajaksi ja hevosten hoitajaksi. 
Tänään mulla oli sitten Aira Toivolan pilates ja istuntavalmennus. Ennen valmennuksen alkua verkkailin ponia paljon käynnissä ja tein ympyrällä avoja ja sulkuja. Aluksi Miksu tuntui hieman jähmeältä, mutta pehmeni ratsastettuani hetkisen aikaa.  valmennuksessa harjoittelimme syvien vatsa ja- kylkilihasten avulla kääntämistä käynnissä ja ravissa. Aluksi en oikein tiennyt mitä Aira haki, mutta sitten sain ahaa-elämyksen! Kaikki perustuu loppujenlopuksi hyvin pieniin, mutta tärkeisiin asioihin. Sitä ei ymmärräkkään miten pienillä asioilla voi vaikuttaa niin suuresti hevoseen. Miksu oli ihanan herkkä ja kuulolla. Kun aloin saada ideasta kiinni tuli minulle todella tyytyväinen fiilis, ratsastin hymy huulilla koko tunnin :-)  Siksi juuri ratsastus onkin niin ihanaa! Kun oppii jotakin uutta, tajuaa että on vielä triljoona muutakin juttua opittavana! Uusien asioiden oppiminen ja yhteiset onnistumiset motivoivat ratsukkoa taas eteenpäin ja treenaamaan lisää, lisää ja lisää. Ja vaikka joskus on vaikeitakin aikoja jaksaa eteenpäin oikeanlaisella asenteella, uskomalla itseensä ja hevoseensa, olemalla päättäväinen ja periksi antamaton ja treenaamaala kovempaa. Ratsastus on vaativa laji ja siinä täytyy edetä askel kerrallaan. Maltti on valttia ja hitaasti hyvä tulee.
Aira on huippuvalmentaja, hän on täynnä positiivista energiaa, jaksaa aina kannustaa ja uskoa meihin, vaikka mulla olis vähän epävarmakin fiilis! vaikka Aira on valmentanut meitä vasta noin puolisen vuotta, tuntuu hän silti tutulta ja turvalliselta.  http://ratsastuspilates.nettiavain.fi/pilates-ja-ratsastuspilates/ Käykää kurkkaamassa :-) 
Huomenna mulla ja ponilla on sitten estevalmennus, jota odotan jo innolla!
Maailman paras poni <3

2 kommenttia:

  1. Tulipa hyvä fiilis ittellekin ja innostus treenaamaan kun toisella menee niin hienosti ponin kanssa! :)
    t. Juuli;)

    VastaaPoista
  2. Oi ihanaa! Kiitos paljon! :-)

    VastaaPoista