Saksa

Heissan kaikki! Mul on ollu koko kesän hirvee draivi päällä, ensiks oli rippileiriä,salon horseshowta, saksareissua ja sen semmosta. No sitten kun tulin takas suomeen, niin lähdinkin samantien viikoksi veneilemään ahvenanmaalle, josta menin suoraan Turkuun dbtl:ään ja sieltä pariksi päiväksi vielä Karon järjestämälle heppaleirille. Eli kuten ootte huomannut, niin paljoakaan en ole postailemaan ehtinyt... Tää kesä on mennyt ihan super super nopeesti, mut täytyy kyl sanoa, että on ollut ihana loma! Mutta tosiaan niinku sanoinkin, niin olin tossa Heinäkuun alussa Fannyn ja Wilman kanssa Saksassa 10 päivää ns heppalomalla ja ajattelin tulla postailemaan nyt vähän siitä meijän reissusta.
Eli siis meijän lento lähti jo aamuvarhain  Helsingistä kohti Hampuria. Perille päästyämme Päivi oli meitä vastassa ja lähdimme ajamaan kohti Hannoveria. Meijän majoitus oli siis sellaisen suomalaisen naisen (Pävin) kotona, jossa meillä oli sitten oma huone. Saksalaiset talot ovat lähes kaikki saman näköisiä: Punainen, mökin näköinen tiilitalo ison,värikkään puutarhan ympäröimänä ja lähes jokaisen talon pihapiiristä löytyy hevosia, kuten Päiviltäkin. Vietimmekin paljon aikaa puuhastellen tallissa. Hoidimme Päivin hevosia,putsailimme varusteita ja sen sellaista. Asutuksemme lähellä sijaitsi ihana uimapaikka, jossa kävimme uimassa. Viereisen kadun varrella oli myös ihana leipomo, sekä mansikkakioski, josta haimme tuoreita herkkuja aamiaispöytään. Paikka oli siis todella kaunis ja viihtyisä. Tutustuimme Päivin naapurissa asuvaan tyttöön Lucaan ja hänen ystäviinsä, jotka olivat meidän kanssa saman ikäisiä, eli vietimme myös jonkin verran aikaa heidän kanssaan. Saksalaiset ihmiset ovat todella avoimia ja rohkeita. Tuntemattomillekkin voidaan mennä juttelemaan niitä näitä ja kaikki vastaantulijat olivat aina hymyssä suin. Ja kaikenlisäksi Saksa on täynnä ihania poikia!
Kiertelimme viikon aikana myös paljon erilaisia kisoja ja näimme paljon hyvää ratsastusta ja hienoja hevosia. Saksassa kisat ovat ihan erilaisia kuin täällä kotimaassa, ensinnäkin siellä ei ole erikseen koulu-ja estekisoja, vaan kisoissa on aina sekä este-ja koululuokkia vasta aloitteleville ja jo kokeneemmille konkareille. Suurin osa kisoista kestääkin noin muutaman päivän. Meille kaikille tuli siellä hirveä kisa-ja ratsastuskuume, mutta emme valitettavasti päässeet siellä kun kerran ratsastamaan, joka oli pieni miinus. Onneksi meillä oli paljon muuta tehtävää ;) Saksa on myös pullollaan mitä ihanampia heppakauppoja ja vaatekauppoja, joissa pyörimme päivästä toiseen. Olisin voinut ostaa vaikka kaiken! Saksassa on todella edullista ja löysinkin sieltä paljon tuliaisa Miksulle, vaatteita ja ratsastustarvikkeita itselleni ja myös tuliaisia kotiin vietäväksi. Laukku ei meinannut kyllä ensin mennä kiinni ja Wilmalle tulikin vähän ylipainoa matkatavaroihin... hups!  Kiertelimme ympäri Saksaa ja kävimme paljon eri kaupungeissa. Yhtenä päivänä ajoimme jopa Hollanninrajalle saakka ja kävimme uimassa Pohjanmeressä. Kävimme myös Saksan yhdissä isoimmissa laatunäyttelyissä Päivin 3 ihanan vuotiaan ponitamman kanssa. Vierailimme myös Serengeti Parkissa, eli eräässä Saksan kuuluisassa eläinhuvipuistossa. Upea eläintarha, vesipuisto ja huvipuisto samassa syssyssä. Sisäänpääsy sinne maksoi 20 € ja siihen sisältyi hieno safariajelu, veneseikkailu, eläinpuiston kiertoajelu, sekä kokopäivän lippu huvipuistoon. Paikka oli mielettömän hieno ja ehdottomasti näkemisen arvoinen, suosittelen lämpimästi! Meillä vierähti siellä koko päivä, emmekä siinäkään ajassa ehtineet tehdä kaikkea :D Toiseksi viimeisenä päivänä kävimme hauskalla islanninhevosvaelluksella ja en ole kyllä pitkään aikaan nauranut niin paljon kuin siellä, ne issikat ovat tosi kovia menemään! :D
Ilmatkin olivat mitä parhaimmat, eli matka onnistui loistavasti.  Ja ihme kyllä, pääsimme kotiin takas ilman suurempia mutkia ja vieläpä ehjänä. Nyt ollaan taas yhtä kokemusta rikkaampia :) Mulla on reissulta niin hirmusesti kuvia, et mulla tuli valinnanvaikeus niiden suhtein, joten päätin laittaa erikseen semmosen kuvapostauksen tulemaan perässä, johon tulee sitten iso iso kasa kuvia! :)